Presentation picture
matildabjorklund
Matilda, 23 år, Gävle
Hej! Jag heter Matilda & är 23 år. Har precis flyttat till Gävle, där jag studerar till hälsopedagog. På fritiden träffar jag vänner, tränar och blir en hel del studentliv nu med. Mitt i allt detta har jag precis börjat en resa genom livet där jag ska gå ner i vikt och ändra min livsstil. I min blogg får ni läsa mycket om min resa till en ny livsstil, studentlivet i gävle och ja lite vad som är jag. " jag är en fashionista som gillar fitness"

Kram

Instagram: tildabjorklund

Hösten är tråkig men..

jag har en del att se framemot nu i höst så känns som den kommer bli extra bra!
På måndag den 27e oktober börjar jag på poledancing med carolina, vi testade i söndags och de var så kul att vi bestämde oss för att börja, har lite blåmärken överallt men de var de värt :)

Sen flyttar jag ju i mitten på november som blir mer eget.

Och den 23 nov börjar jag och några vänner på fitcamp, 4 veckors intensivträning.

Så ja ska verkligen bli kul och om 1,5 vecka är de ju halloween med :):)

Flytta din blogg till Nattstad - nu kan du importera din gamla blogg - klicka här!

pluggdag...

Sitter just nu och pluggar, har en inlämningsuppgift som ska in på fredag, men hoppas jag snart blir klar. Vetenskap är verkligen inte min grej. :/
Min morgon startade jag med en pw på 5 km innan frukost, underbart att starta dagen så, ska om en stund käka lite lunch innan jag ska iväg till gymmet och köra ett pass med Julia :)
Sen händer väl inte så mycket mer än att ja ska försöka bli klar med uppgiften och förbereda mig lite för seminariet vi har imon.

autumn

Visar nya lägenheten!

...

Hej!
Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag, men har inte haft tid helt enkelt. Och nu har det hänt massor med nytt. Jag har flyttat hemifrån och inte bara de har flyttat 50 mil upp i landet till Gävle för att utbilda mig till hälsopedagog. Så igår började jag skolan och jag ser framemot detta! Lite vilsen är man ju men de kommer väl allt eftersom. Nu har jag iallafall fått ordning på min lägenhet som mamma & pappa var här och hjälpte mig med. Jättemysigt, men hyr i andra hand så inte riktigt min men får se hur länge jag blir kvar i denna, iallafall några månader. Så ja det är mycket nytt nu, men det ska bli spännande! :)

Drömmer mig bort..

Hade varit underbart att fira jul borta iår...

skåne!

I torsdags åkte vi från malmö till sandhammaren för att möta upp min bror, mice och jacquline.Badade och solade på stranden där. Första gången ja tyckte de va skönt att bada, sen skulle mamma & pappa bort till några, men jag stannade kvar hos min bror & dom i deras stuga, Kvällen bestod av cykling till havet & drack lite bärs, sen laga vi jättegod middag och åt och hade de trevligt.

På fredagen åkte vi hemåt, förbi höganäs för att fika och kollade på outleten, men hittade inget. Sen blev de Ullared, köpte dock inte så mycket men fick med de jag behövde. Sen blev de ett besök i skene med tapas hos några bekanta. Haft en underbar semester och vecka med familjen

!

Köpenhamn

Igår tog vi tåget över till Köpenhamn & gick på Ströget & fikade. Fick med mig ett par shorts hem från abercrombie & fitch, vilken affär, aldrig varit där. Bara på hollister, men här va inredning typ samma, lite mörkare & massa massa speglar. Så man visste inte alltid vart man kunde gå. Iallafall så åkte vi hem vid halv 7 & åt mat i Malmö, hade tänkt att bo i Köpenhamn först men de blev Malmö istället så Kunde vi lägga pengarna på god mat istället för boendet :)

I Malmö åt vi italienskt idag med, fast på en lite pärla kallad epocué. Åt en frutti di mare, jätte god, ganska mycket sting i dock. Sen en panna cotta till de :)

...

Nu ska vi snart äta frukost, sen blir de till emporia en sväng innan vi ska vidare & träffa min bror som hyrt hus här i Skåne :)

Malmö

Igår åkte vi iväg till Malmö för semester några dagar, stannade på vägen i bla Båstad, Torekov & lite annat. Sen när vi kom fram till Malmö åkte vi ut till Emporia för att kolla lite, blev ingen shopping för mig men va kul att bara se de. Hittade dock några fina saker på hollister men får fundera på de, helt enkelt.
Sen var vi & käkade på lilla torg här i Malmö-italienskt , blev risotto för mig. Jättegott!