DET HÄR MED ATT VARA SJUK

torsdag den 27 mars 2014, kl 11:10

Det här med att vara sjuk är inte riktigt min grej. Inne på tredje dagen, blir knappast bättre.
Kan glädja mig med att SM pokal i inomhus fotboll kammades hem i tisdags, sjukt kul o mäktigt!

Ska ta o bli lite frisk nu med en god frulle i solen

NYHET! Flytta din blogg till Nattstad - nu kan du importera din gamla blogg - klicka här!
Malin äter

VÅR IGEN

fredag den 21 mars 2014, kl 11:47

Efter över 12 timmars sömn är man på benen igen! Missade gårdagens träning efter en "jag ska bara ta en 10minutare"...
Förövrigt igår så kom vi till Sthlm på förmiddagen, sen tillbringades resten av dagen i skolan för att äntligen göra mitt länge uppskjutna matteprov!

Idag är det helt klart vår igen! Firades med frukost ute för att njuta av solen!

Malin har helg

TALLINN DAG 3

onsdag den 19 mars 2014, kl 17:23

Dag tre, alltså sista dagen här i staden. Tog en lite för lång promenad på morgonen i slasket som ligger på backen - för att sedan besöka St Nicolaus kyrka en kort stund. Första kyrkan jag sett med en massa eluttag lite här o var..

Efter kyrkan kom dagen höjdpunkt, både när det gäller ämnet och det faktum att vi besökte den gömda 23:e våningen i Viru Hotel. Fick höra hela berättelsen samt detaljerna om den avlyssning som skedde under sovjetisk tid i Tallinn och i hotellet. Fick se de gamla hemliga rummen som användes utav KGB som var stationerade där och fick en inblick i hur Sovjet resonerade på den tiden.

Eftermiddagen spenderades i köpcenter runt om i Tallinn samt en god lunch på Vapiano.

Snart dags att dra oss tillbaka mot hotellet och vidare till båten o Sverige.. Bra resa!

Malin reser

TALLINN DAG 2

tisdag den 18 mars 2014, kl 22:36

Dag två, idag tisdag, var en fartfylld dag! Startade dagen med att besöka ett museum med utställningar om Pearl Harbor samt Titanic. The Klassmate's gick ner för den berömda trappan, kändes som om vi befann oss ombord på båten verkligen - otroligt häftigt! Förutom Titanic avdelningen så gick vi även runt i en ubåt från 1940 talet!
Så nu kan vi säga att vi gått under en ubåt också.

Efter en otroligt god lunch så besöktes ett av världens säkraste fängelse, ingen av oss gick nog därifrån orädda...
Fängelsebesöket blev inte mindre creepy utav att guiden var otäck han me', gjorde upplevelsen ännu bättre!

Som en avslutning på dagen åts det middag på den medeltida restaurangen i gamla stan medan en "typisk estländsk show" visades.

Malin reser

TALLINN DAG 1

måndag den 17 mars 2014, kl 23:06

Första dagen i Tallinn lider nu mot sitt slut.. Haft en riktigt bra första dag måste jag säga, trotts rundvandringen i den gamla staden som var en ren plåga i det kyliga vädret!
(Slipper i alla fall snön som sägs finnas hemma i Sthlm)

Vi har då vart på guidad rundvandring idag, njutit på McDonalds under lunchen samt vart på ett besök på Handelsbanken.
Som övriga aktiviteter blev relax-avdelningen med alla varma bastuar den som toppade listan!

Imorgon väntar nya skolaktiviteter, bland annat ett besök i stadens fängelse

TALLINN

söndag den 16 mars 2014, kl 21:47

Söndagskväll och en liten skara från klassen är påväg till Tallinn!
Båtresan har börjat bra med en stor mat buffé till middag, sen får vi väl se vad som händer. Anländer 10:00 imorgon bitti, så många timmar kvar tills dess!

Buffé: blanda vad som helst knasiga saker utan att någon kan säga att det är fel!

VÅRKÄNSLOR

tisdag den 11 mars 2014, kl 13:51

De senaste dagarna har vart allt från hektiska och fartfyllda till lugna & lärorika!
Hunnit med att se fotboll, fira nyblivna 18åringen med middag & utgång, vart på både riskettan & fotbollsutbildning, gjort en knäkontroll samt gått på bio med Fru Karlsson & avslutat med en O'Learys middag!

Var tillbaka i skolbänken idag på min lediga dag för att ta igen lite. Njuter nu av solen och en somrig lunch för att ta det lite lugnt innan träningen.

Bra start på veckan helt klart!

"TJEJFÄLLAN"

fredag den 7 mars 2014, kl 18:38

Elever från Bosön har jobbat sen en tid med att sätta upp Grease som en musikal. Sjukt kul att se alla idrottsintresserade dansa som gudar, sjunga o få till en galet bra show! Tydligen vi längst fram som hördes mest ur publiken, som det ska va!

Malin roar sig

SNART

tisdag den 4 mars 2014, kl 22:07

Snart snart seriestart.. -JAG SKA SPELA DÅ

Malin funderar

FARTFYLLD MÅNDAG

måndag den 3 mars 2014, kl 23:06

Veckan kunde inte börja bättre...
Schemat visar på otroligt lite skola (dock en del eget arbete), fullbokad helg med allt från nöjen till kurser - och konsert nu såhär en måndagskväll!
Efter mysig middag på O'Learys klev Europe upp på scen på Sthlm Waterfront - HERREGUD dream come true att få se de gubbarna live!